Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

Поради методиста щодо змістовного проведення часу з дітьми дошкільного віку під час карантину

Поради методиста щодо змістовного проведення часу з дітьми дошкільного віку під час карантину

Із 12 березня 2020 року через коронавірус в Україні запровадили карантин. Тепер педагоги, а часто і батьки, активно засвоюють онлайнові платформи для спілкування та виконання завдань.
Саме тому для педагогів та батьків закладів дошкільної освіти Свалявщини створено сторінку у фейсбуці «Заклади дошкільної освіти Свалявщини», де розміщено посилання на корисні ресурси для дистанційного навчання. Активними дописувачами є: голова методичного об’єднання керівників ЗДО Сільвія Бочко (завідувач Росошанського ДНЗ), Тетяна Титинець (завідувач Керецьківського ДНЗ) та Надія Білас (завідувач Дусинського ДНЗ).
Також у фейсбуці створено сторінку «Методичне об’єднання вихователів ЗДО Свалявщини». Активними дописувачами є: Діана Куля (методист Свалявського ДНЗ №1), Ганна Пецко (методист Керецьківського ДНЗ), Оксана Цоліган (вихователь Маломартинківського НВК). Тут розміщено методичні розробки, консультації для батьків «Як організувати дозвілля дитини під час карантину». Матеріал допоможе їм правильно і організовано спланувати свою роботу, щоб якомога більше часу проводити з дітьми, мати змогу організувати навчальну, ігрову та розважальну діяльність.
Батькам іноді буває важко впоратися з дітьми, коли в малечі багато вільного часу. Якщо на канікулах їх можна зайняти чимось надворі, відвести у гуртки чи до бабусь-дідусів, то під час карантину всі вдома. Дуже важливо, щоб усі усвідомлювали, що карантин – це не канікули, тому робота в усіх продовжується, переходячи в онлайн. Здається, усе має бути гаразд – діти все ж зайняті. Та багатьом дорослим важко тримати дисципліну і працювати віддалено. Що вже казати про дітей? Ось кілька порад, які допоможуть зробити дистанційне навчання цікавішим і легшим як для дітей, так і для дорослих.
Грамотний тайм-менеджмент. Дітям взагалі важко довго втримувати увагу на чомусь, а тим паче – якщо вони вдома. Щоб навчання не розтягувалося на весь день, щоранку складайте мінірозклад. Детально прописуйте, що стільки часу дитина проводить над завданням, а стільки – відпочиваючи. Обов’язково робіть перерви хоча б кожні 20-30 хвилин – так дитина ще не встигне остаточно втомитися. А завдяки розкладу вона бачитиме, коли далі зможе займатися чимось цікавим.
Окремі робочі місця. Разом із дитиною розмістіть на її столі для навчання всі необхідні для цього предмети (бажано із запасом). Так дитина сама долучиться до створення свого робочого простору, це слугуватиме додатковим стимулом займатися справами.
Робіть разом із дитиною коротенькі рухавки кожні 1-2 години. Під час ізоляції всім буде корисно більше рухатися.
У дитини з часом може зникати мотивація до навчання – це нормально. Спробуйте разом створити нову атмосферу – нехай малюк уявить себе учнем котроїсь із казкових шкіл. Постарайтесь трохи підтримати «чари» – якщо це школа чарівників, то нехай назве всі слова англійської мови, які йому схожі на замовляння.
Не забувайте про методики STEAM-навчання. Запропонуйте дитині зробити власний дослідницький проєкт – нехай протягом карантину спостерігає за ростом рослини у вазоні, змайструє собі помічника з канцелярських приладів чи розробить систему сортування каструль, щоб вони не падали і не гриміли. Винаходити і досліджувати разом – неймовірно захопливо.
Щоб адаптація до нового формату навчання відбувалася легше і мотивація до навчання зростала, не забувайте хвалити дитину. Вказуйте на всі її успіхи, якими б дрібними вони не були. Під час вимушеної ізоляції непросто всім, а добрі слова від найрідніших підтримують найкраще.
Самостійна робота педагогів в умовах карантину покликана навчити опрацьовувати необхідні джерела, виконувати практичні та індивідуальні завдання, чітко формулювати свої думки, а головне – відповідально ставитися до роботи.
Досліди, рухавки, образотворче мистецтво та пізнавальні ігри – такими видами діяльності насичені дні карантину найменших свалявчан. Так пощастило вихованцям Свалявського ДНЗ №13. Працівники цього закладу досить швидко зорієнтувалися і розробили систему дистанційного навчання. Тож дітям надають індивідуальні консультації, рекомендації, для них проводять заняття з використанням відео, інтернет-ресурсів. Також вихованцям дають завдання в робочих зошитах, які наперед роздали батькам.

Бажаємо успішного досвіду самостійного здобуття нових знань!

Наталія Степанюк, 
методист відділу освіти



« повернутися до списку новин