Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

ПРО СЕРПНЕВІ ПЕДАГОГІЧНІ ЗІБРАННЯ

ПРО СЕРПНЕВІ ПЕДАГОГІЧНІ ЗІБРАННЯ

 

Із 25 по 28 серпня 2020 року відбувалися засідання методичних об’єднань педагогічних працівників закладів освіти Свалявського району щодо організованого початку навчального року та внесення коректив у плануванні роботи.

Усі засідання у цьому році проводили в онлайн-режимі. Було зазначено, що у зв’язку з епідеміологічною ситуацією у світі та необхідністю введення карантинних заходів задля запобігання поширення вірусних хвороб необхідно сприяти створенню максимально безпечних умов для здобувачів освіти та працівників.

Педагогів ознайомили з дотриманням тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти, з методичними рекомендаціями щодо організації діяльності закладів освіти, викладання навчальних предметів, особливості коригувального навчання.

Керівники методичних об’єднань підбили підсумки роботи за минулий навчальний рік та наголосили на пріоритетних напрямах роботи у 2020/2021 навчальному році.

Практичні психологи району акцентували увагу на співпраці керівників закладів освіти, фахівців психологічної служби, всіх учасників освітнього процесу для подолання негативних психологічних наслідків подій, що відбувалися в країні.

Учителі початкових класів та вихователі груп продовженого дня відмітили особливості роботи в новому навчальному році, оцінювання в 3 класах НУШ, наголосили на застосуванні технологій «перевернутий клас», «ротація за станціями» тощо.

Математики району обговорили реалізацію плану заходів на виконання Указу Президента України від 30 січня 2020 року № 31/2020 «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні», розпорядження голови облдержадміністрації 27.07.2020 № 408 «Про обласний план заходів із проведення Року математичної освіти у 2020/2021 навчальному році», розпорядження голови райдержадміністрації 17.08.2020 № 217 «Про заходи із проведення Року математичної освіти у 2020/2021 навчальному році», наголосивши, що у всіх закладах освіти 1 вересня необхідно організувати і провести флешмоб «Математика в житті». Упродовж 2020/2021 навчального року вчителям математики необхідно вжити заходи щодо підвищення математичної компетентності учнів, використовуючи результати міжнародного дослідження якості освіти PISA, а також запровадження з 2021 року обов’язкового незалежного оцінювання з математики.

Районні методичні засідання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури відбулися під гаслом «Інновація – це цілеспрямована реалізація того потенціалу, який укладено у творчій особистості» (Г. Герасимов). Пріоритетні питання, які розглядали на онлайн-засіданнях, стосувалися насамперед програмування у 5-9-х та 10-11-х класах та класах із поглибленим вивченням гуманітарних предметів, курсів за вибором та факультативів. Окрім того, наголошувалося на кількості фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт, кількості зошитів із вищеназваних предметів, виставлення тематичних та семестрових оцінок, на проведенні есе як виду письмової роботи, на виборі навчальної літератури та електронних ресурсів під час підготовки до уроків. Методист звернула увагу на результатах участі учнів України у програмі міжнародного оцінювання РІSА та використанні в освітньому процесі інтерактивних форм і методик активного читання з метою покращення читацької грамотності учнів. Було намічено відзначення ювілейних дат та свят у 2020-2021 навчальному році.

Організація освітнього процесу з географії, біології, хімії в 2020/2021 навчального році враховуватиме дві знакові події: оприлюднення в грудні 2019 року Національного звіту за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA, який містить рекомендації щодо подальшого розвитку освіти в Україні в коротко- та довгостроковій перспективах та прийняття Державного стандарту базової середньої освіти, який враховуватиме інформацію, отриману в межах дослідження PISA. Один із напрямів підвищення рівня грамотності з природничо-наукових дисциплін і географії, хімії, біології зокрема, в короткостроковій перспективі передбачає розгляд можливостей оновлення навчальних ресурсів закладів освіти. Це перш за все зміст навчально-методичної складової шкільних предметів.

Учителі фізичної культури та Захисту України акцентували увагу на дотриманні техніки безпеки на уроках, а також питанні щодо Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація».

Учителі іноземних мов ділилися досвідом роботи в умовах карантину, організацією планування для забезпечення якісного виконання освітніх програм.

Учителі трудового навчання наголосили на практичній спрямованості уроків.

Учителі історії розглянули рекомендації для учнів 10-11 класів із вивчення інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ», а також 2 окремі курси «Історія України» та «Всесвітня історія». Відповідно до чинних програм вивчення навчальних предметів «Історія України» і «Всесвітня історія» може відбуватися паралельно або послідовно. Для підвищення ефективності навчання, зокрема розподілу навчального часу, програма пропонує синхронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії, зокрема у 7-11 класах. Перехід до синхронізованого навчання може відбутися впродовж навчального року, наприклад, на початку семестру. Учитель може використовувати пропоновані навчальною програмою таблиці синхронізації або вносити в них доречні зміни.

Вивчення предметів освітньої галузі «Мистецтво» в основній і старшій школі здійснюватиметься за такими програмами: «Мистецтво. 5-9 класи» (оновлена); «Мистецтво. Рівень стандарту. 10-11 класи», «Мистецтво. Профільний рівень. 10-11 класи» Програми розміщені на офіційному веб-сайті МОН. В основній школі (у 5-7 класах) зміст освітньої галузі «Мистецтво» (відповідно до навчальної програми) може реалізовуватися як через інтегрований курс «Мистецтво», так і через окремі предмети за видами мистецтва: «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво». Вибір здійснюється з урахуванням фахової підготовки кадрового складу педагогічних працівників школи та погоджується педагогічною радою. У 8-9 класах та в старшій школі (10-11 класи) зміст освітньої галузі «Мистецтво» реалізується через інтегрований курс «Мистецтво».

Шкільні бібліотекарі зосередили увагу на питанні про бібліотеку НУШ, методичних рекомендацій щодо заповнення форм ДІСО під час отримання підручників для 3 та 7 класів.

Заступники директорів, педагоги-організатори ділилися досвідом своєї роботи з питань національно-патріотичного виховання, профілактики боулінгу, дитячої злочинності, організації учнівського самоврядування в школі.

Педагогічних працівників закладів дошкільної освіти ознайомлено з інструктивно-методичними рекомендаціями «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році». Обговорено керівні принципи та заходи щодо безпечного відновлення роботи і функціонування ЗДО, а також розвитку дітей та підтримки працівників, зокрема постанову Головного державного санітарного лікаря України від 26.08.2020 № 25, «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», листи Міністерства освіти і науки України від 23.04.2020 № 1/9-219 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти під час карантину», від 22.05.2020 № 1/9-269 «Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти», матеріали ЮНІСЕФ «Рекомендації щодо відновлення роботи закладів дошкільної освіти після COVID-19». Зауважили, що, враховуючи епідемічний стан у країні, потрібно запланувати роботу щодо заохочення всіх учасників освітнього процесу до дотримання гігієнічних навичок, соціальної дистанції у приміщенні та на території ЗДО з метою забезпечення виконання профілактичних і протиепідемічних заходів. із метою сприяння дотримання соціальної дистанції в приміщенні, під час перебування дітей у груповому осередку варто здійснювати організацію простору ігрової кімнати у вигляді осередків діяльності, які відображають освітні потреби й інтереси дітей дошкільного віку. Організація осередків діяльності дає можливість забезпечити основні види діяльності дітей дошкільного віку через роботу у парах, малих групах, а також індивідуально, уникаючи скупчення.

Педагогічні працівники району на своїх серпневих зібраннях ділилися досвідом щодо особливостей дистанційного навчання в минулому навчальному році, пов’язаним із пандемією, визначали його переваги та мінуси; було намічено роботу щодо коригувального навчання в перші місяці нового навчального року.

Усі засідання пройшли на належному рівні. Бажаємо всім працівникам освіти міцного здоров’я, творчого натхнення, професійного росту, успіхів у досягненні цілей!



« повернутися до списку новин