Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

На одному освітньому майданчику вчителі перших класів та директори шкіл.

        Місія сучасного вчителя і школинавчити дітей бути гнучкими у змінах, що відбуваються дуже швидко.

    Такожлегко адаптуватися і вміти навчатися впродовж усього життя. Завдання вчителя – не просто передавати знання, а  через діяльнісний підхід, зв’язок із повсякденним життям викликати інтерес до знань. Адже абстрактну інформацію сьогодні  може «загуглити»  навіть молодший школяр. Тому це спонукає педагога до постійного професійного навчання.

     03 червня 2019 року відділом освіти Свалявської РДА було проведено спільну зустріч керівників закладів загальної середньої освіти та вчителів, які навчали учнів перших класів  у форматі  workshop «Нова українська школа: перші кроки, перші підсумки». Цей  спільний методичний захід був спрямований на співпрацю вчителів перших класів та директорів шкіл, які працювали на одному освітньому майданчику. Головна мета  зібрання – згуртування педагогічної спільноти завдяки ефективній взаємодії, обговоренню трендів освіти і актуальних питань освітнього процесу, спільного проектування  розвитку шкіл як  місця комфортного і успішного навчання дітей. Упродовж дня з учасниками workshop працювали:

  • Власик Наталія Михайлівна, методист РМК відділу освіти;                    
  • Симканич Тетяна Михайлівна, учитель 1 класу Дусинської ЗОШ І-ІІІ ст.;
  • Мазаник Галина Степанівна, учитель 1 класу Сасівської ЗОШ І-ІІ ст.;
  • Фізер Галина Іванівна, учитель 1 класу Свалявської ЗОШ І-ІІІ ст. №1;
  • Бровко Наталія Анатоліївна, учитель 1 класу Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ст.;
  • Кондрія Антоніна Іванівна, учитель 1 класу Свалявської гімназії.

  – Зустріч зумовлена необхідністю підведення підсумків щодо реалізації Концепції Нова українська школа, яка стартувала в усіх закладах загальної середньої освіти  України відповідно до Закону України «Про освіту», який набув чинності 07 вересня 2017 року. Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки України. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті, – зазначила начальник відділу освіти Е.Грабар.

    У форматі «робочої майстерні» учителі перших класів Нової української школи провели майстер-класи за навчальними предметами «Українська мова», «Математика», «Я досліджую світ». Учасники,  об’єднавшись у команди, обмінювалися досвідом роботи, набутим упродовж року. Під час майстер-класів  у команді презентували творчі підходи до використання новітніх методик, запропонованих у рамках впровадження Концепції Нова українська школа та Державного стандарту початкової освіти. Зокрема, це застосування методики «Шість цеглинок», прийомів розвитку критичного мислення, проведення дослідів та експериментів, способів мотивації та розвитку інтересу до навчання. Педагоги представили роботу з сучасними дидактичними інструментами, а також наочні демонстраційні матеріали, виготовлені власноруч.

      Учасники «робочої майстерні» брали участь у ранковому колі, яке проводила Т. М.Симканич, учитель 1 класу Дусинської ЗОШ  І-ІІІ ст. Під час ранкових зустрічей  з елементами LEGO педагоги  мали змогу побачити  вправи, які  допомагають учням зблизитися зі своїми однолітками, вчитися співпрацювати,  приділяти увагу іншим, уважно слухати та брати участь у колективних діях у межах класу протягом дня.

      «Щоденним 5» на уроках  української мови навчала Г.С.Мазаник, учитель 1 класу Сасівської ЗОШ І-ІІ ступенів. «Щоденні 5» – це методична система, яка складається з п’яти діяльностей: «Письма для себе», «Читання для себе», «Читання для когось», «Роботи зі словами» і «Слухання». Присутні  читали тексти, виконували завдання в парах, самостійно, обмінювалися інформацією.  

     Поділившись на групи,  учителі та директори шкіл,  закріплюючи  тему «Тваринний світ»  вчилися пізнавати навколишній світ. Створюючи «ситуацію успіху» для розвитку креативності Г.І.Фізер, учитель 1 класу Свалявської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, спонукала учителів до створення власного творчого продукту, пошуку нестандартних рішень.

    Подорожуючи до країни «Купляндії»,  учасники workshop закріплювали тему «Гроші». Н.А.Бровко, учитель 1 класу Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів разом з  присутніми відправилися у віртуальну подорож до супермаркету, де, вибираючи корисні продукти,  робили покупки. «Щоденні 3» на уроках математики допомогли реалізувати на практиці особистісно орієнтовану модель навчання та засади педагогіки партнерства.

        До методів дослідження, з якими школярі ознайомлюються вже у першому класі, належить дослід, який є складнішою формою вивчення природи, оскільки передбачає визначення у штучних умовах особливостей об’єктів. Досліджуючи рослинний світ, А.І.Кондрія, учитель 1 класу Свалявської гімназії, ознайомила присутніх із лікарськими рослинами, які ростуть на території України. Також педагоги намагалися визначити, з якої рослини зварений чай, його смак, колір,  формуючи вміння зіставляли явища і процеси, за якими спостерігали під час досліду.

     На етапі «Рефлексія» команди вчителів та директорів шкіл об’єдналися для того, щоб обговорити найпродуктивніші новації  та виробити пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу Нової української школи в закладах загальної середньої освіти району, конкретні практичні дії в інтересах кожної дитини.

       Слова дня «дитина», «школа», «родина»  стали не тільки «ниткою» для роботи впродовж дня, а й спонукали до діалогу, взаємодії та партнерства. Педагоги продемонстрували здатність йти в ногу з часом і зростати у своїй професії. Керівники закладів освіти отримали змогу глибше пізнати особливості навчання в умовах впровадження Нової української школи. Вони вкотре переконалися,  наскільки важливою є професійна підтримка вчителя, створення умов для фахового зростання педагогів у кожному навчальному закладі, об’єднання щоденних зусиль усіх учасників освітнього процесу.

 

 Наталія Власик, методист РМК відділу освіти 



« повернутися до списку новин