Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в контексті завдань Нової української школи

 

 

Наступність між дошкільною та початковою ланками

освіти в контексті завдань Нової української школи

 

На виконання плану роботи методичного об’єднання керівників закладів дошкільної освіти Свалявського району 31 жовтня 2019 року відбулося чергове засідання на базі Голубинського дошкільного навчального закладу (завідувач Жанна Василівна Філіппова) з теми «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в контексті завдань Нової української школи». Метою семінару було вирішення питань забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової освіти, відповідності Базового компонента дошкільної освіти віковим особливостям дітей старшого дошкільного віку та вимогам концептуальних засад реформування Нової української школи.

Із вітальним словом виступила завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Ельвіра Степанівна Приходько, яка відмітила, що з переходом загальної середньої освіти на нові терміни, структуру та зміст навчання актуалізується питання пошуку шляхів забезпечення цілісного розвитку особистості на різних рівнях освіти. Неперервність здобуття дитиною освіти є можливою за умови реалізації принципів перспективності й наступності між суміжними рівнями освіти.

Методист відділу освіти Наталія Олександрівна Степанюк поділилася думками щодо сучасного погляду на готовність дітей старшого дошкільного віку до Нової української школи. Наголосила, що починати виховання дитини зі школи означає зводити будівлю на піску і без фундаменту, саме тому одна з актуальних проблем сучасної освіти – підготовка дітей до школи. Надзвичайно важливо зробити безболісним для дитини перехід від однієї вікової сходинки до наступної, максимально зблизити умови розвитку, виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.

Зібрання керівників закладів дошкільної освіти розпочалося з ранкового вітання, яке є на часі в Новій українській школі. Вихователь-методист закладу Маргарита Михайлівна Іванчо запропонувала обрати привітання (подарувати усмішку, доторкнутися долонями, помахати рукою і т.д.). Гості були приємно здивовані, залюбки віталися. Вихованці хореографічного гуртка зі старшої групи продемонстрували танець із парасольками (керівник гуртка Владислава Іванівна Софілканич).

Педагоги Голубинського ДНЗ продемонстрували еколого-математичний квест з елементами екологічного виховання у старшій групі (вихователі Марія Миколаївна Прожегач – спеціаліст, Олександра Володимирівна Макар – спеціаліст другої кваліфікаційної категорії).

Про наступність між дошкільною й початковими ланками освіти в контексті завдань Нової української школи розповіла методист відділу освіти Наталія Михайлівна Власик. Вона відмітила, що з метою подальшого розвитку дошкільної та початкової освіти в нашому районі в умовах Нової української школи є забезпечення дієвої наступності між двома першими ланками освіти. Із цього питання методистами відділу освіти розроблені певні напрацювання.

Про співпрацю дошкільного закладу із закладом загальної середньої освіти с.Голубине з питання виховання дошкільнят та адаптації першокласників до навчання в школі доповіла директор школи Віра Михайлівна Ряшко, використавши презентацію з даної теми.

Усі керівники закладів дошкільної освіти жваво ділилися досвідом роботи з цього питання. Наталія Іванівна Левко, завідувач Пасіцького ДНЗ, відмітила необхідність зв'язку програм, методів і форм навчання в дошкільному закладі та початковій школі; директор Свалявського НВК №12 Етела Петрівна Буняк зауважила, що не завжди існує тісний взаємозв'язок між дошкільними працівниками й вчителями початкової школи в цілях навчання. Наталія Володимирівна Парада, завідувач Свалявського ДНЗ №2, вказала на важливості забезпечення тісного зв’язку усіх ланок освіти. Для цього потрібно планувати екскурсії до школи, відвідування уроків, спільні з першокласниками розваги, а школярів початкових класів запрошувати в дитячий садок задля зустрічі з випускниками дошкільного закладу.   

Сільвія Михайлівна Бочко, завідувач Росошанського ДНЗ та голова методоб'єднання керівників закладів дошкільної освіти відмітила, що сучасне бачення вирішення проблеми наступності полягає у створенні умов для реалізації в освітньому процесі дошкільних і загальноосвітніх закладів освіти єдиної, динамічної, перспективної системи особистісного творчого зростання дитини.

Цікаво й актуально озвучила питання «Дитячий садок – початкова школа: перезавантаження?!» завідувач Голубинського ДНЗ Жанна Василівна Філіппова.

Яскравим завершенням заходу стало привітання дошкільнят піснею англійською мовою (керівник гуртка Марина Василівна Русин) та флешмоб талановитих працівників закладу «Я танцюю» (музичний керівник Світлана Юріїівна Фізер).

Завершилось засідання керівників закладів дошкільної освіти розробленням ними методичних рекомендацій з теми.

Отже, наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в контексті завдань Нової української школи є закономірністю розвитку. Без опори на минуле, без дотримання наступності неможливо створити нове.



« повернутися до списку новин