Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

Ділимося досвідом

Ділимося досвідом

(думки щодо роботи під час дистанційного навчання та напрацювання в роботі)

 

Минуло більше місяця, як заклади освіти працюють у режимі дистанційного навчання.

Кожен педагог-предметник зрозумів, яка відповідальність лягла на його плечі, аби не знівелювати важливість освітнього процесу в таких незвичних для нас умовах, забезпечити виконання освітніх програм і домогтися (а це наразі – головне) зворотнього зв’язку. Дистанційне навчання дорівнює нулю, якщо такого зв'язку немає. "Якщо ми, учителі, створимо найдосконаліший урок, не факт, що кожна дитина прочитає чи перегляне його. З іншого боку, дитина перегляне й виконає завдання, але в неї можуть виникнути запитання. Важливо, щоб учитель міг реагувати вчасно й у шаленому потоці повідомлень не "загубив" якоїсь дитячої роботи". Кожен обирає свої методи, форми такої діяльності.

Не маючи можливості працювати в режимі онлайн, я вибрала співпрацю зі своїми вихованцями через спілкування електронною поштою.

Через комунікаційні можливості мережі Viber я надсилаю у створені по класах групи завдання із чіткою вказівкою дати, години, до якої його треба виконати й надіслати фото роботи на мою  електронну пошту.

Оцінюю (виставляю конкретні бали у заведеному для цього зошиті, де фіксую дату, клас та ПІБ дітей) лише за вчасно надіслані роботи, привчаючи учнів до вмотивованої дисциплінованості в умовах карантинного режиму, інші – відмічаю, що виконані.

Викладаючи українську літературу, продумовую донесення до здобувачів освіти кожної програмової теми. Вважаю недоцільними ті дії вчителя, коли він презентує з метою вивчення теми лише її назву та обсяг домашнього завдання (наприклад: вивчити параграф, зробити вправу, прочитати твір, вивчити напам’ять тощо). Виходячи з того, що для осягнення ідейно-художньої палітри твору потрібні знання його змісту, теми, розуміння ідеї, головних думок, проблем, виокремлення основних художніх засобів тощо, я готую мініконспекти з метою фіксування інформації в зошитах учнів. Так, у класній роботі учні записують готовий матеріал з вивчення твору (тему, головні думки,  словникову роботу, суттєві відомості із життя письменника тощо). Обов’язково роблю посилання на інтернет-джерела, але лише на ті, які зможуть викликати в дитини зацікавлення темою, або на ті, які вона має використати, щоб виконати домашнє завдання.

Із метою запобігання списування та удосконалення навичок самостійної роботи пропоную такі завдання, як:

- перегляньте відеоресурс і дайте відповіді на такі питання;

- знайдіть у біографії письменника  (підручник, сторінка) той абзац (речення), у якому йдеться про громадянську позицію автора, основну рису його характеру тощо;

- знайдіть у тексті твору абзац (речення), у якому сконденсована основна думка тощо;

- складіть план оповідання;

- дайте відповіді на запитання за змістом твору;

- випишіть з окремого абзацу прозового твору чи зі строфи вірша відповідні художні засоби тощо (зразки такої роботи подано нижче).

 

30.03.2020

Українська література, 7 клас (учитель Андрела Л.В.)

Тема

Любов Пономаренко. Загальнолюдські ідеї гуманізму та всепрощення в новелі  "Гер переможений"

 

І. Посилання  на освітні ресурси, матеріали яких допоможуть під час підготовки до уроку

 https://www.youtube.com/watch?v=cOsNcw9IOak

 https://naurok.com.ua/l-ponomarenko-ger-peremozheniy-128763.html

 https://vseosvita.ua/library/lponomarenko-ger-peremozenij-61259.html

 

ІІ. Завдання для учнів

1. Занотувати в зошит:

- формулювання теми уроку;

- епіграф

Кожна смерть на війні – це вбивство, за яке хтось має відповідати.

Г.Белль

- визначення поняття "новела" та ознак новели "Гер переможений".

Новела - невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.

Ознаки новели "Гер переможений":

невеликий за обсягом твір: усього півтори сторінки;

герої потрапляють у незвичайні життєві події: війна, полон, знахідка фотокартки;

новела не закінчується кульмінацією (самогубством Фрідріха) саме тому, що добрі справи героя продовжують жити у його вчинках: квітка несподівано розцвіла у грудні серед морозів, як та квітка, що розтопила лід ненависті до ворогів;

дві розв’язки в новелі: Фрідріх загинув, і діти знайшли квітку; жінка через багато років знайшла фотокартку.

2. Виконати домашнє завдання:

- прочитати новелу;

- скласти і записати план твору;

- сформулювати й записати дві ідеї новели.

P.S. Відповіді письмового домашнього завдання надіслати на електронну адресу Андрели Л.В.  larisaandrela@ukr.net  03.04.2020 року

до 16.00 за к.ч.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30.03.2020

Українська література, 5 клас (учитель Андрела Л.В.)

Тема

Павло Тичина. Гармонійне поєднання краси рідної природи та почуттів ліричного героя у вірші  "Гаї шумлять...."

 

І. Посилання  на освітні ресурси, матеріали яких допоможуть під час підготовки до уроку

https://www.youtube.com/watch?v=tz6MHoMvmGU

https://www.youtube.com/watch?v=6aeU_FlblcQ

 

ІІ. Завдання для учнів

1. Прослухати читання поезії в YouTube (посилання подано вище)

2. Занотувати в зошит:

- формулювання теми уроку;

- визначення жанру, основної думки та ідеї твору;

- формулювання поняття ,,асонанс”.

Жанр та вид: пейзажна лірика.

Основні думки: той, хто любить та оберігає природу рідного краю, є духовно прекрасною людиною; необхідно бачити красу довкілля і милуватися нею.

 Ідеї твору: утвердження гармонії людини і природи; заклик до творення добра і краси; возвеличення краси як духовного оберега людини.

Асонанс (фонетичний засіб мови художніх творів) – часте повторення голосних звуків. Наприклад:

  «Милуюся. Милуюся-дивуюся», «Над нивами. Над нивами-приливами», «Співаючи. Співаючи-кохаючи», «Ген неба край», «Як золото. Мов золото-поколото».

3. Виконати домашнє завдання:

- виразно читати поезію (за бажанням – вивчити напам’ять);

- виписати з вірша три художні засоби, які найбільше сподобалися, і назвати їх;

- виписати один слуховий образ (наприклад: ,,гуде дзвін”).

P.S. Відповіді письмового домашнього завдання надіслати на електронну адресу Андрели Л.В.  larisaandrela@ukr.net  03.04.2020 року

до 16.00 за к.ч.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 06.04.2020

Українська література, 5 клас (учитель Андрела Л.В.)

Тема

Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра в оповіданні Є. Гуцала  "Лось". Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

 

І. Посилання  на освітні ресурси, матеріали яких допоможуть під час підготовки до уроку

https://www.youtube.com/watch?v=MXSGTGdF_iA  - це аудіозапис твору.

ІІ. Завдання для учнів

1. Ще раз уважно прочитати оповідання «Лось» із підручника або прослухати аудіозапис твору (посилання подано вище).

2.  Занотувати в зошит обов’язково(у класній роботі)

- формулювання теми уроку (вказана вище);

- значення стислого виразу;

- характеристику хлопчиків;

- формулювання основних думок твору "Лось".

Стислий вираз "уп’ястися поглядом" означає пильно, не відриваючись, дивитися на когось.

Характеристика хлопчиків: співчутливі, милосердні, наполегливі та рішучі у справі порятунку лося, невідступні у захисті гуманних переконань.

Основні думки оповідання:

- життя – це одвічна боротьба між добром і злом;

- те, що людина вважає себе господарем природи, не дає їй право винищувати тварин;

- ми маємо усвідомити, що наше завдання – захищати природу, братів наших менших.

4. Виконати домашнє завдання

- знайдіть в оповіданні "Лось" речення, яке характеризує лося і дітей, і запишіть його в зошит;

- знайдіть і випишіть із абзацу "Лось обтрушував з себе воду…" (с.205) три епітети.

P.S. Відповіді письмового домашнього завдання надіслати на електронну адресу Андрели Л.В.  larisaandrela@ukr.net  09.04.2020 року

до 16.00 за к.ч.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

10.04.2020

Українська література, 7 клас (учитель Андрела Л.В.)

Тема

Лірична героїня вірша Олени Теліги  "Сучасникам". Виразне читання поезій О. Ольжича та О.Теліги

 

І. Посилання  на освітні ресурси, матеріали яких допоможуть під час підготовки до уроку

https://www.youtube.com/watch?v=w8touaxlgU8

ІІ. Завдання для учнів

1. Уважно переглянути відеопрограму про життя та творчість О.Теліги за поданим вище посиланням і відповісти на запитання.

2. Виразно читати поезії О. Теліги та О.Ольжича, які ми вивчали.

3. Занотувати в зошит обов’язково (у класній роботі)

- формулювання теми уроку;

- думки про творчість О.Теліги;

- відповіді на запитання після перегляду відеопрограми (коротко).

Думки про творчість О. Теліги.

У творчості висловлені глибокі патріотичні почуття; жага боротися за Україну; бажання розбудити байдужих до долі України людей, знайти однодумців і діяти разом.

У вірші "Сучасникам" поетка хоче пробудити в серцях співвітчизників бажання присвятити своє життя Україні; О. Теліга не боїться розкривати власну душу, постійно підкреслюючи це такими займенниками, як «я», «мені», «мій», «свій».

Відповіді на запитання

1. Коли і де відкрито пам’ятник О.Телізі?

2. Мати поетеси була родом із…?

3. Де оселилася родина Олени в еміграції?

4. Де відбулося становлення її як поетеси, громадського діяча?

5. Де і коли Олена познайомилася з О.Ольжичем?

4. Виконати домашнє завдання:

1. Записати рядки з вірша "Сучасникам", у яких втілена головна думка поезії;

2. Назвати художній засіб у словосполученні "в хуртовині сніжній";

3. Охарактеризувати образ ліричної героїні  у вірші "Сучасникам" (2-3 речення).

 

P.S. Відповіді письмового домашнього завдання надіслати на електронну адресу Андрели Л.В.  larisaandrela@ukr.net  12.04.2020 року  до 16.00 за к.ч.

 

Виконані завдання учнів перевіряю ретельно (бо навіщо ж тоді їх надсилати?), роблячи письмово коментарі та зауваження до кожної надісланої роботи. В аналізі завжди заохочую учнів (уважаю, що на часі найоптимальніший варіант заохочення – словесний - на кшталт: "Молодець" , "Розумник" чи "Розумничка", "Бачу старання", "Зробив набагато краще", "Як мудро!" чи "Як гарно!", "Працюєш сумлінніше" і т.д.). Звичайно, є і не зовсім позитивні зауваження, як-от: "Немає чіткості у відповідях", "Сьогодні не зовсім акуратно переписана робота" тощо. У коментарях до виконаної роботи вказую не лише на всі помилки, яких припустилися діти, а й на те, що їм потрібно повторити чи ще раз опрацювати й вивчити (зразки подано нижче).


воскресенье, 12 апреля 2020 г., 7:13 PM +0200 от larisaandrela@ukr.net <larisaandrela@ukr.net>:

Даринко, доброго вечора!

Бачу старання: помилок уже набагато менше. Але знову звертаюся з тим же проханням: переписуй класну роботу уважно.

Помилки у словах:"У вірші "Сучасникам" поетка...", "співвітчизників", "не боїться"; після слів "власну думку" (кома), перед як (кома).

1 питання - неправильно;

2 питання - "із Поділля";

5 питання - у кінці речення (крапка). БУДЬ УВАЖНА!

Дом. робота:

2 питання. Це інверсія (непрямий порядок слів).

У 3 питанні останнє речення побудовано неправильно.

За роботу - 8 балів.

------------------------------------------------------------------------------------

Доброго дня, Сергійку!

Кл. робота:

-"осінь одягає" - уособлення; "кольорами дивними" - епітет. Повтори відмінність між метафорою та уособленням. 9 балів.

Дом. робота. Мінітвір. Сподобався.

"Як добре серед..." - це речення-висновок. Тому його треба писати з абзацу. 11 балів

Успіхів!

 

16 квітня 2020, 22:26:13, від "Мирослав Бучмей" <fizkultura2@ukr.net>:

----------------------------------------------------------

Доброго дня, Васильку!

Дом. робота. Відповіді свідчать, що читав твір. Молодець.

Але є окремі помилки.

1 питання - неправильно.

6 п.- нечітка відповідь, і  перед "щоб" (завжди кома).

7 п. - перед "і"(кома, бо це складне р-ня).

8 п. - перед "коли" (кома).

9 п. непр. перенос слова (на-ставника). 10 балів.

 

 

15 квітня 2020, 21:29:22, від "Vasja Voryniak" <vasjavoryniak@gmail.com>:

 

Це робити не просто, шановні колеги, бо кожному учневі треба надіслати аналіз-характеристику виконаного завдання (це забирає дюжину часу!), та воно вартує того, аби діти та їхні батьки усвідомили; роботи ними виконуються не просто так, задля заспокоєння власного "я" та задля "галочки" згодом у класному журналі, а з метою – виявлення їхньої старанності та самостійності у пізнанні, осягненні й вивченні нової теми. Цінним і мотивуючим для мене є той факт, що час від часу спостерігаю зацікавленість, небайдужість батьків щодо навчання їхніх дітей. Це і телефонні дзвінки щодо виконання того чи іншого завдання, чи прохання продовжити термін здачі роботи, чи питання щодо якості завдання, що надіслано.

 

Шановні колеги! Усе, запропоноване вище мною, - не панацея проти застосування інших форм роботи вчителя в умовах, що склалися, й зовсім не аксіома єдиноправильного методичного напрацювання, й взагалі не заклик до своїх колегинь робити так, а не інакше, це власне бачення ситуації, власний шлях роздумів та конкретної роботи з учнями під час дистанційного навчання.

 

Кожному педагогу, особливо тому, хто поважає обрану "сродну працю", властиве обрання індивідуального шляху та форми роботи зі здобувачами освіти в нестандартному режимі навчання. Основне, аби зв'язок – учень – учитель-предметник – батьки – класний керівник був тісним, злагодженим, єдиноцілеспрямованим. І тоді все у нас буде добре.

 

Лариса Андрела, методист відділу освіти Свалявської РДА,

учитель української мови та літератури



« повернутися до списку новин