Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

Продовжуємо дистанційно навчатися

Продовжуємо дистанційно навчатися

 

Уміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним – надважливі навички ХХІ століття, які, як ніколи, знадобилися нам у період карантину. Зараз перед кожним учителем постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Дистанційне навчання під час карантину: що робити школам, батькам? Відповідь залежить від кожної конкретної школи і конкретного вчителя – наскільки готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вчителів є якісний інтернет-доступ і наскільки вони вміють ним користуватися.

Учителі повинні забезпечити засвоєння учнями навчальних програм на рівні обов’язкових вимог щодо змісту, рівня та обсягу освіти, сприяти розвиткові здібностей учнів. Із метою вирішення цього завдання учителі-предметники району, в тому числі математики, фізики, інформатики, у період вимушених канікул зуміли організувати онлайн-навчання. У створеній групі вчителі природничо-математичного циклу у соціальній мережі фейсбук, вайбер обмінюються досвідом використання наявних ресурсів для дистанційного навчання.

Досвід спілкування з учителями математики, інформатики та фізики показує, що з учнями вони спілкуються найчастіше у Viber-групах, де задають матеріал для самостійного опрацювання, записані короткі відео, посилання на певні ресурси. У більшості закладів створено загальні групи класу, але у Viber немає можливості хронологічно відстежувати повідомлення, якщо до якогось із меседжів з’являтимуться коментарі. Тому кожному вчителю-предметнику варто створити окрему групу. Наприклад, якщо в учня 13 предметів, то і Viber-груп буде стільки ж. 

Із 6 квітня започаткована трансляція відеоуроків на телебаченні. Дуже хороша допомога за умови, що календарне планування збігається.

Більшість учителів фізики, інформатики та математики поділяють думку, що найкращою є робота на платформі ZOOM, GoogleClassroom, ClassTime.

ZOOM допомагає втримати учнів у навчальній спільноті. Учитель-предметник є і класним керівником.

GoogleClassroom – безкоштовний сервіс, яким користується кожен, хто має обліковий запис у Google. Учитель входить у систему та створює свій «Клас», де кожен вчитель-предметник буде публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання на свій «Клас» розіслано учням. Деякі діти користуються платформою з телефону, завантаживши на мобільний однойменний застосунок.Вчителі розташовують уроки в «Класі» у чіткій послідовності, а учні коментують ці уроки і бачать усі потрібні посилання та свої оцінки. Усе це – на одній сторінці. Це точно зручніше, ніж спілкування e Viber-групах.

Детальні поради від а до я про використання GoogleClassroom на всю потужність можете подивитись у сертифікованого тренера Антоніни Букач – https://cutt.ly/NthEfYR.

ClassTime (https://www.classtime.com/uk/) – безкоштовний тестовий сервіс, де вчитель використовує 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь на запитання. На закріплення знань учням дається контрольний тест через цю платформу. Через цей же сервіс створюється опитування, діти мають до нього доступ. У такому разі школярі переглядають відеолекцію, а потім одразу дають відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте.Інструкція з використання https://cutt.ly/WthS1vs.

Вчителі інформатики використовують віртуальну інтерактивну дошку Padlet . Ресурс для створення: http://padlet.com/.

Padlet може використовуватися:

- як майданчик для групової роботи для проведення «мозкового штурму»,

узагальнення та систематизації знань, рефлексії;

- для розміщення навчальної інформації, практичних завдань;

- для організації спільного онлайн-виконання домашнього завдання;

- для розміщення ідей проєктів та їхнє онлайн-обговорення;

- як інструмент організації спільної діяльності учнів.

Вчителі математики використовують Prometheus – цикл онлайн-курсів із підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з математики (за підтримки посольства Великої Британії в Україні та Британської Ради в Україні). Курс є повністю безкоштовним. Вимога – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій. Сайт пропонує безкоштовні: відео-уроки, тести, затверджені МОН, онлайн-консультації від учителів. 

https://ilearn.org.ua – освітня онлайн-платформа, яка пропонує інтерактивні завдання, що повністю охоплюють навчальну програму з математики.

Онлайн-курси «На урок» – зручне середовище для вивчення математики, однак платний ресурс. Кожне заняття – цікавий відеоурок та повноцінний інтерактив: учні спілкуються з викладачем, розв'язують завдання, активно пишуть у чаті. ЗНО онлайн з математики містять завдання, що були запропоновані для виконання абітурієнтам під час основних сесій ЗНО, а також варіанти тестів, що пропонувались абітурієнтам під час пробного тестування у попередніх роках. 

Moodle, GoogleClassroom, Edmodo, Slack, ClassDojo, Seesaw – кожен із цих інструментів крутий і класний, але не такий інтуїтивний і вимагає реєстрації кожного учня. Якщо це не практикувалося раніше, то впровадити ці сервіси на несподіваному карантині досить складно. Але можна поставити собі на замітку на майбутнє.

Уже минув місяць карантину. Є певні напрацювання з питань дистанційного навчання. Існує безліч можливостей для онлайн-навчання та здійснення різних освітніх процедур дистанційно. Проте уявіть, що відбувається з конкретним учнем, якщо ви та ваші колеги використовуєте різні ресурси для дистанційного навчання. Домашні завдання з математики у Viber, українська література на YouTube, а хімія взагалі в окремому додатку. Простежування та систематизація таких завдань забиратиме купу зусиль та ресурсів учня й одразу відбиватиме бажання вчитися. Якщо весь колектив педагогів вашої школи прийме спільні правила взаємодії – це суттєво спростить роботу. Свідома та відповідальна робота вчителя під час дистанційного навчання відобразиться на роботі учня. Нам треба буде не тільки давати навчальні матеріали школярам, а й допомагати та моніторити успішність. Для дітей це такий же незвичайний вид діяльності, як і для вас, шановні вчителі.

Бажаю всім плідної співпраці!

 

Ельвіра Приходько,

завідувач райметодкабінету відділу освіти



« повернутися до списку новин