Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

Під час карантину ви більше часу проводите зі своїми дітьми і є можливість прислухатися до вимови звуків вашої дитини.

Шановні батьки!

Під час карантину ви більше часу проводите зі своїми дітьми і є можливість прислухатися до вимови звуків вашої дитини.

Якщо Ви помітили, у дитини  є проблеми з правильною вимовою звуків, пропонуємо декілька вправ, щоб займатися з дитиною вдома.

 

Артикуляційні вправи для гімнастики язика

“Віконце”

широко відкрити рот – “жарко”  закрити рот – “холодно”

 

 

“Чистимо зубки”

посміхнутися, відкрити рот

кінчиком язика з внутрішньої сторони “почистити” по черзі нижні і верхні зуби

“Місимо тісто”

посміхнутисяпотьопала язиком між губами – “пя-пя-пя-пя-пя …”

покусати кінчик язика зубками (чергувати ці два рухи)

“Чашечка”

Посміхнутися широко, відкрити рот, висунути широкий язик і надати йому форму “чашки” (тобто злегка підвести кінчик язика)

“Сопілочка”

з напругою витягнути вперед губи (зуби зімкнуті)

“Парканчик”

посміхнутися, з напругою оголивши зімкнуті зуби

“Маляр”

губи в усмішці, відкрити рот, кінчиком язика погладити (“пофарбувати”) піднебіння

 

“Грибочок”

Посміхнутися. поцокати язиком, ніби їдеш на конячці,

присосати широкий язик до піднебіння

“Кицька”

губи в усмішці, рот відкритий, кінчик язика впирається в нижні зуби

вигнути язик гіркою упираючись кінчиком язика в нижні зуби

“Коник”

витягнути губи, відкрити рот, процокати “вузьким” язиком (як цокають копитами конячки)

“Пароплав гуде”

губи в усмішці, відкрити рот з напругою виголосити довгий “и-и-и …”

“Хоботок”

витягнувши вперед губи трубочкою, утворити “хобот слоника”

“Набирати водичку”, злегка при цьому прицмокуючи

“Індики бовтають”

язиком швидко рухати по верхній губі – “ба-ба-ба-ба …”

“Горішки”

рот закритий, кінчик язика з напругою по черзі упирається в щоки,

на щоках утворюються тверді кульки – “горішки”

“Гойдалка”

Посміхнутися, відкрити рот, кінчик язика за верхні зуби,

кінчик язика за нижні зуби

“Годинник”

посміхнутися, відкрити рот

кінчик язика (як годинникову стрілку) переводити з одного куточка рота в інший

“Млинець”

Посміхнутися, відкрити рот, покласти широкий язик на нижню губу

“Смачне варення”

Посміхнутися, відкрити рот, язиком облизати верхню губу

“Кулька”

надути щоки, здути щоки

“Гармошка”

Посміхнутися, зробити “грибочок” (тобто присмоктався Широкий язик до піднебіння) не відриваючи мови, відкривати і закривати рот (зуби не змикати)

“Барабанщик”

Посміхнутися, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами – “де-де-де …”

“Парашутики”

на кінчик носа покласти ватку, широким язиком у формі “філіжанки”, притиснутим до верхньої губи, здути ватку з носа вгору

“Загнати м’яч у ворота”

“Виштовхнути” широкий язик між губами (немов заганяєш м’яч у ворота)

дути із затиснутим між губами мовою (щоки не надувати)

Підготувала Марина Цоклан

практичний психолог

Керецьківського ДНЗ



« повернутися до списку новин