Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області

Інклюзивна освіта у Свалявському районі

Інклюзивна освіта у Свалявському районі

 

 

 

Інклюзивна освіта насамперед має забезпечувати право дітей на реалізацію рівних можливостей. Тож відділ освіти Свалявської райдержадміністрації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів  «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15 серпня 2011 року №872 та відповідно до   змін, внесеними згідно з Постановою КМ №588 від 09.08.2017  почав впроваджувати інклюзивне навчання у закладах освіти району. Тобто, почалася робота зі  створення такого предметно-просторового спеціального середовища, яке б дало змогу всім дітям бути однаково рівними учасниками навчального процесу в єдиному освітньому просторі відповідно до їхніх особливостей, потреб і можливостей.

Станом на сьогодні у 21закладі освіти (14 – заклади загальної середньої освіти, 7 заклади дошкільної освіти)  нашого району  надаються освітні послуги  дітям  з особливими освітніми потребами (ООП). У  2020-2021  навчальному році приступили до навчання  69  учнів з ООП.

З початку 2020/2021 н.р. в інклюзивних класах та групах  почали навчатися 54 учнів. Ця кількість майже в 10 разів перевищує дані трирічної давнини. Загалом,  у школах створено  44 інклюзивних класи та 7  груп.

Для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та надання допомоги в навчанні дітям з ООП працює інклюзивно-ресурсний центр, який було створено у 2018 році.

Для підтримки інклюзивної освіти, на одну дитину з ООП виділяються один раз на календарний рік кошти в сумі  21,3 тисячі гривень З них 35% - на оснащення, 65% - на корекційно-розвиткові заняття. Всі кошти передбачені освітньою субвенцією.

Корекційні засоби, які можна придбати, повинні відповідати вимогам визначеними в обов’язковому переліку затвердженому наказом МОН №414 від 23 квітня 2018 року відповідно до нозологій дітей з ООП (затримка психічного розвитку, дитячий церебральний параліч, інтелектуальні порушення, синдром Дауна, розлади аутистичного спектру, затримка психомовного розвитку).

Упродовж останніх трьох років (2018-2020 р.р.) відділом освіти було укладено трудові угоди зі спеціалістами (логопедами, дефектологами, реабілітологами, психологами) для проведення  корекційних занять  та закуплено спецобладнання (мультимедійні комплекси, планшети, телевізори, дидактичні матеріали, музичні інструменти,  світлові пісочниці,спортивне обладнання). У 5 навчальних  закладах (Свалявська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Свалявська ЗОШ І-ІІ ступенів №4, Дусинська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Керецьківська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Сасівська ЗОШ І-ІІ ступенів)  з метою  створення комфортного простору для соціалізації та адаптації до навчального процесу відкриті ресурсні кімнати.

Міністерством освіти і науки України на проведення корекційно-розвиткових занять було виділено 874 410 грн, з них використано 593 369,5 грн; на придбання обладнання  -  637 889 грн,  використано  - 620 358 грн.

Діти з особливостями розвитку відрізняються і за своїми здібностями, і за особливостями психофізичного розвитку. У більшості учнів порушене усне і писемне мовлення, наявні проблеми в поведінці. Часто відволікаються, не можуть довго сидіти за партою, тонус м’язів або підвищений або знижений, моторика практично несформована, відмічається коливання працездатності, продуктивність діяльності вже до середини уроку знижується, тому в таких класах введено посаду асистента вчителя, які допомагають  дитині з ООП адаптуватися до певних умов навчання.

 Створення комфортних умов для навчання дітей з ООП допомагає  їм інтегруватися в суспільстві. Цей невеликий досвід свідчить, що більшість учнів з особливими освітніми потребами можуть навчатися у загальноосвітніх навчальних закладах за моделлю інклюзивної освіти. Використання такої моделі означає надання якісних освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами у

у звичайних класах, за умови підготовки вчителів та підтримки сімей.

 

Надія Островка



« повернутися до списку новин